Wydatki samorządów na promocję: 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 6 Marca 2014

BIAŁOSTOCKI SZLAK KULINARNY
Kultywowaniu tradycji białostockich jak i podlaskich kulinariów, uznawanych za najsmaczniejsze w Polsce, służy Białostocki szlak kulinarny. Od wieków, Białystok oprócz Polaków zamieszkiwali również Żydzi, Litwini, Rosjanie, Białorusini, Ukraińcy, Tatarzy i Romowie. Ich wpływ widoczny jest w historii kultury miasta, w tym w kulinariach. Wieloetniczny, wielokulturowy i zróżnicowany pod względem narodowościowym charakter Białegostoku i województwa podlaskiego wpłynął na dzisiejszą kuchnię Białegostoku. Białostocki szlak kulinarny ma ponadto zachęcać do poznawania smaków inspirowanych różnorodną kuchnią świata. Zainaugurowany w październiku 2010 roku jest drugim w Polsce miejskim szlakiem kulinarnym.Tworzy go ponad 30 różnorodnych restauracji, które w większości zlokalizowane są w centrum miasta. Są wśród nich zarówno te serwujące kuchnię regionalną i polską, a także europejską i światową. Wszystkie lokale są autorskimi pomysłami na świetną kuchnię i niepowtarzalny wystrój, a ich właścicieli łączy jedna idea - fascynacja kulinariami. Aby swobodnie poruszać się po Szlaku powstała mapka-informator, którą można otrzymać w restauracjach szlaku oraz pobrać w wersji pdf. z naszej strony bialostockiszlakkulinarny.pl! W ramach szlaku proponujemy także karty Klubu białostockiego smakosza, dzięki którym aktywność kulinarna Klubowiczów zostanie nagrodzona smacznymi gratisami serwowanymi w restauracjach szlakowych. Powstał również „Przewodnik kulinarny po stolicy Podlasia – Smaki Białegostoku”, w którym prezentowana jest idea szlaku oraz historia białostockich smaków.

Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 6 Marca 2014

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego jest wydawcą kalendarza imprez kulinarnych Dolnego Śląska, który stanowi kulinarną mapę naszego regionu. Publikacja stanowi zbiór wyjątkowych wydarzeń których tematem głównym są produkty ekologiczne, tradycyjne bądź regionalne. W tym roku przygotowywana jest już trzecia edycja kalendarza, zbierane są informacje od organizatorów (dolnośląskie gminy, starostwa, Lokalne Grupy Działania i inne stowarzyszenia). Wiele imprez będzie kontynuacją zeszłorocznych wydarzeń kulinarnych (kalendarz z 2013 roku przesyłam w załączeniu, a do końca tego tygodnia zbieram materiały do kalendarza na 2014 rok).

Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 6 Marca 2014

Ankietowani turyści zagraniczni odwiedzający Gdańsk wysoko oceniają specyfikę lokalnej kuchni i gdańskie restauracje. Potwierdza to także obecność Gdańska jako jedynego polskiego miasta w ostatnio publikowanym rankingu The Guardian TOP 40 najbardziej atrakcyjnych destynacji turystycznych na rok 2014: The Guardian jako uzasadnienie wyboru wymienia m.in. naszą kuchnię ze specjałami owoców morza, lokalny browar Brovarnia z jego piwem i kuchnią). Także „Program rozwoju i promocji oferty produktowej Gdańska i regionu w perspektywie 2014-2020” - dokument przygotowany przez Fundację Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc (czerwiec 2013), uznaje turystykę kulinarną jako jedną z wiodących dla Gdańska i bardzo perspektywiczną, dodajmy. Eksperci z zewnątrz w badaniu potwierdzili, że Gdańsk ma najlepszym potencjał do rozwoju turystyki kulinarnej (dopiero potem Sopot i Gdynia): "Największe miasto z bardzo ciekawą historią powinno być dobrą bazą do pokazania tradycji kulinarnych"; "Dobra kuchnia musi mieć oprawę - lokalizacja, klimat, architektura, historia". Rekomendacja Instytutu : kulinaria, baza gastronomiczna to motyw bardzo perspektywiczny (moda na kulinaria, foodspotting), a Gdańsk ma dobry potencjał (duży związek z morzem, ciekawa historia, dobra baza kulinarna), jednak mało w mieście eksploatowany. Warto rozwinąć ofertę związaną z rybami (morskie, jeziorne), menu bursztynowym oraz lokalnymi browarami. Widzimy to jeszcze szerzej, jako ważny aspekt promocji wizerunkowej Gdańska. Marka Gdańska jako miasta wolności, otwartego na świat i nowe idee, z uwagi na nadmorskie położenie i port morski obejmuje także wynikające z tych atrybutów wielowiekowe tradycje bogatej kuchni mieszczańskiej.

Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 6 Marca 2014

O bogactwie walorów kulinarnych Krakowa świadczy m.in. fakt ilości i różnorodności zarówno restauracji jak i oryginalnych małych punktów gastronomicznych rozlokowanych w całym mieście. Dodatkowo, kulturalna oferta miasta wzbogacona o liczne festiwale smaku, jak również dostępność produktów regionalnych na wyciagnięcie ręki dopełnia ofertę kulinarną stolicy Małopolski – stawiając ją na wysokim poziomie. Urząd Miasta Krakowa ceniąc rolę gastronomi jako jednego z ważnych produktów turystycznych miasta, podejmuje działania mające na celu promocje walorów kulinarnych Krakowa i kuchni krakowskiej.

Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 5 Marca 2014

Turystyka kulinarna jest jednym z ważnych obszarów aktywności promocyjnej Miasta. W strategii rozwoju Turystyki Lublina do 2020 roku opisany został oddzielny produkt turystyczny odnoszący się do „Lublina Smaków”, który będziemy wdrażać w najbliższych latach. Od 2009 roku realizowany jest również, z inicjatywy Urzędu Miasta Lublin, Program Miejsce Inspiracji. Powstał on po to, aby wskazywać miejsca stanowiące wizytówkę Lublina. Poprzez wyselekcjonowane i rekomendowane mieszkańcom i turystom miejsca – restauracje, puby, hotele, a co za tym idzie smaki, wrażenia i atmosferę – budujemy w umysłach odbiorców obraz Lublina, jako wyjątkowego, inspirującego i kameralnego miasta, cechującego się osobliwym klimatem. Wskazane przez eksperckie jury podmioty z sektora HoReCa, swoją ofertą podkreślają nadzwyczajny charakter Lublina. Pomagają zwiększać wiedzę o mieście oraz jego atrakcjach turystycznych i kulturalnych.

Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 5 Marca 2014

Polsko-Niemiecki Jarmark Produktów Tradycyjnych we Wschowie
Każdego roku sezon na kosztowanie pyszności otwiera w Lubuskiem Polsko-Niemiecki Jarmark Produktów Tradycyjnych we Wschowie. Ubiegłoroczna impreza odbyła się od 24 do 25 maja. Jej pomysłodawcą i organizatorem jest gmina Wschowa. Na jarmark zjechało do miasta ok. 50 wystawców z różnych branż i krajów. Byli przedstawiciele Litwy, Niemiec i Polski. Tym razem impreza została przeniesiona na wschowski rynek, by jak najlepiej oddać klimat jarmarku. Na rynku stanęły więc domki, w których można było kupić tradycyjne wyroby wędliniarskie, ciasto, chleb wypiekany według starych, receptur. Jak na jarmark przystało, na imprezie nie zabrakło również na przykład rękodzielniczych cudeniek. W specjalnie przygotowanej scenie odbywały się pokazy i konkursy kulinarne. Do tego podczas jarmarku zostały przeprowadzone konkursy na najlepszy wyrób i najładniejsze stoisko. Całe wydarzenie uświetniły występy zespołów muzycznych. Gwiazdą ubiegłorocznej edycji był znany Włoch Paolo Cozza, który zdradził zebranym tajniki włoskiej kuchni. Prezentował również kulturę swojego rodzinnego kraju. Podczas imprezy można było skosztować tradycyjnych włoskich potraw rozdawanych do degustacji.

Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 5 Marca 2014

Region łódzki jest "tyglem kulturowym", w którym wymieszane zostały tradycje, także kulinarne, kilku narodowości. Dlatego postanowiliśmy z niego wydobyć tradycyjne produkty regionalne i przekonać potencjalnych konsumentów, że są wyjątkowe i najlepsze. Od 3 lat lat realizujemy projekt poświęcony promocji tradycyjnych smaków regionu. Organizujemy konkurs „Tygiel smaków”, którego celem jest promocja produktów z regionu łódzkiego, które mogą trafić na krajową listę produktów tradycyjnych. A jednym z ważniejszych wydarzeń jest piknik „Smaki regionu Łódzkiego”, który jest wstanie zadowolić najbardziej wybrednych smakoszy regionalnych kulinariów. Dwa lata temu wydaliśmy mapę szlaków kulinarnych województwa łódzkiego. Można się z niej dowiedzieć m.in., gdzie w Łódzkiem serwują kudłanki żelazne, palantową zupę, gdzie można skosztować kwasu burakowego lub nalewki na podbiale.

Strona 1 z 3 [1] [2] [3]

Reklama
Gość
Galeria
«
1234
»
Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl
Authentic Cheap Jordans Cheap Jordans For Women Cheap Jordans For Kids Cheap Authentic Jordans Nike Roshe Run Dames Goedkope Nike Air Max Nike Air Max 1 Goedkoop Nike Free Run 5.0 Dames Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Dames Zwart Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Blauw Nike Roshe Run White Asics hardloopschoenen Goedkope Nike Air Max Goedkope Nike Air Max 1 Nike Air Max Dames Nike Air Max Heren Nike Free Run Dames Nike Free Run Heren Nike Free Run Kids Nike Roshe Run Dames Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Heren New Balance 574 Dames New Balance Sneakers Nike Air Max 1 Dames Nike Air Max 2014 Dames Nike Air Max 90 Dames New Balance Dames New Balance 574 Nike Air Max 1 Heren Nike Air Max 2014 Heren Nike Air Max 2015 Dames Nike Air Max 2015 Heren Nike Air Max 90 Heren Nike Flyknit Air Max Dames Nike Flyknit Air Max Heren Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Blauw Dames Nike Roshe Run Blauw Heren Nike Roshe Run Heren Nike Roshe Run Roze Nike Roshe Run Zwart Dames Nike Roshe Run Zwart Heren Nike Free Run Dames