Wydatki samorządów na promocję: 2016 rok - 667 mln zł, 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Wadowice, wzorem Słupska, nie tworzą logo miasta, a upraszczają herb. Nowy trend w identyfikacji wizualnej miast?
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 10 Maja 2017

Estetyczna, minimalistyczna, nowoczesna, wpisująca się w tradycję i historię miasta – to nowa identyfikacja miasta Wadowice. Władze samorządowe zamiast tworzyć nowe logo, z którym zazwyczaj bardzo trudno utożsamiać się mieszkańcom, postanowiły odświeżyć, uprościć i dostosować do współczesnych wymogów i poczucia estetyki herb miasta. Samorząd poszedł nawet jeszcze dalej w porządkowaniu i uspójnieniu identyfikacji wizualnej. Zlikwidowano logotypy jednostek podległych miastu i zastąpiono je odpowiednio modyfikowanym znakiem promocyjnym miasta. Podobnie w 2015 roku postąpił Słupsk, który zrezygnował z używania starego logo, na rzecz zmodyfikowanego i dostosowanego do potrzeb identyfikacji wizualnej miasta herbu z charakterystycznym gryfem. Pozostaje mieć nadzieję, że inne samorządy pójdą tą samą drogą. Ważne jednak, aby nie wylewać teraz „dziecka z kąpielą” i na siłę oraz w pośpiechu nie pozbywać się wszystkich dotychczasowych logotypów ponownie zmieniając aktualną identyfikację wizualną miast, miasteczek i gmin.

PRAKTYCZNA KSIĄŻKA: "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów">>>

Odbyły się już dwa konkursy na logo Wadowic, obydwa zakończone niepowodzeniem. W końcu zdecydowano o powierzeniu projektu identyfikacji wizualnej firmie wybranej według czytelnego kryterium: jakości portfolio i doświadczenia w dużych wdrożeniach tego rodzaju. W rezultacie projekt realizuje Studio Otwarte – działające od ponad 10 lat krakowskie studio projektowe, wyspecjalizowane w brandingu, projektowaniu graficznym i identyfikacji wizualnej.

Zamiast poszukiwać kolejnego logo, Wadowice będą się posługiwać dawnym miejskim herbem, stanowiącym od czasu średniowiecza znak identyfikacji miasta jako wspólnoty samorządowej, który w uproszczonej formie z kluczami papieskimi będzie punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej miasta.

Nowy projekt herbu Wadowic, zgodny z opisem towarzyszącym zarządzeniu z 1938 r. oraz zasadami tworzenia herbów terytorialnych powstał przy współpracy i konsultacji dr Barbary Widłak, uznanego autorytetu w dziedzinie projektowania herbów terytorialnych, autorki wzorców graficznych kilkudziesięciu herbów polskich gmin i miast. Nowy wzorzec herbu, wraz z flagą i pieczęcią miasta zostanie przedstawiony do zaopiniowania przez Komisję Heraldyczną przy MSWiA. Te, po uzyskaniu zatwierdzenia będą stanowić komplet oficjalnych symboli miasta.

Herbu, z uwagi na narzuconą przez wspomniane zasady dosłowność i szczegółowość rysunku oraz ograniczenia dotyczące kolorystyki, trudno używać jako odpowiednika współczesnego logo – które powinno być możliwie proste w konstrukcji, łatwe w stosowaniu, a przy tym rozpoznawalne i atrakcyjne. Dlatego na co dzień w identyfikacji wizualnej Wadowic używana będzie symplifikacja herbu: łatwiejszy w używaniu, zgeometryzowany i uproszczony symbol.

Dla upamiętnienia najsłynniejszego Wadowiczanina – Karola Wojtyły, symbolowi miasta będą towarzyszyć skrzyżowane klucze ułożone na kształt kluczy Piotrowych. Żeby nie mieszać symboliki miejskiej i kościelnej, klucze zostały umieszczone obok tarczy herbu, a nie za nią. W tej formie symbol będzie używany z dewizą „Tu wszystko się zaczyna”, nawiązującą do słów papieża podczas pobytu w Wadowicach w 1999 r.

W ramach ujednoliconego systemu identyfikacji, herbem w uproszczonej formie będą się posługiwać wszystkie komunalne instytucje i spółki. Opracowana została również kolorystyka, liternictwo i układ graficzny wszystkich miejskich dokumentów, publikacji, akcydensów, oznaczeń, nośników informacyjnych i promocyjnych. Dokumentem regulującym sposób stosowania miejskich symboli oraz całego systemu będzie księga standardów identyfikacji wizualnej (SIW), a w nadchodzących miesiącach sukcesywnie będą wprowadzane do użycia kolejne elementy wizualizacji miasta.

Projekt na zlecenie Gminy Wadowice wykonało Studio Otwarte z Krakowa. Koszt stworzenia logo miasta, systemu oznaczeń dla jednostek oraz koncepcji marki wyniósł 31 365 zł.

AKTUALNA IDENTYFIKACJA WIZUALNA SŁUPSKA

Odwiedź serwis www.CityMarketing.pl

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl
Authentic Cheap Jordans Cheap Jordans For Women Cheap Jordans For Kids Cheap Authentic Jordans Nike Roshe Run Dames Goedkope Nike Air Max Nike Air Max 1 Goedkoop Nike Free Run 5.0 Dames Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Dames Zwart Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Blauw Nike Roshe Run White Asics hardloopschoenen Goedkope Nike Air Max Goedkope Nike Air Max 1 Nike Air Max Dames Nike Air Max Heren Nike Free Run Dames Nike Free Run Heren Nike Free Run Kids Nike Roshe Run Dames Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Heren New Balance 574 Dames New Balance Sneakers Nike Air Max 1 Dames Nike Air Max 2014 Dames Nike Air Max 90 Dames New Balance Dames New Balance 574 Nike Air Max 1 Heren Nike Air Max 2014 Heren Nike Air Max 2015 Dames Nike Air Max 2015 Heren Nike Air Max 90 Heren Nike Flyknit Air Max Dames Nike Flyknit Air Max Heren Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Blauw Dames Nike Roshe Run Blauw Heren Nike Roshe Run Heren Nike Roshe Run Roze Nike Roshe Run Zwart Dames Nike Roshe Run Zwart Heren Nike Free Run Dames