Wydatki samorządów na promocję: 2016 rok - 667 mln zł, 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Sosnowiec z jubileuszowym logo miasta i kampanią promocyjną
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 13 Czerwca 2017

Sosnowiec, w sobotę 10 czerwca, skończył 115 lat.  Z tej okazji niedawno zainaugurował jubileuszową kampanię, promującą miasto pod hasłem „115 lat. Sosnowiec dzieje się nie od dziś”, która promować ma interesującą i ciekawą ofertę  spod znaku kultury, rozrywki, sportu i atrakcji dla dzieci.

Praktyczna książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów">>>

Kampanii towarzyszyła odsłona urodzinowej koncepcji graficznej. Pojawiło się nowe logo oraz panteon znanych postaci związanych z miastem, które promować będą różne kategorie wydarzeń.

Jest więc:

Kulturalny Janek, którego pierwowzorem była postać Jana Kiepury. Światowej sławy tenor nigdy nie przestał być po prostu „chłopakiem z Sosnowca”. Śpiewak był gwarantem kultury najwyższych lotów, jednocześnie dostępnej i zrozumiałej dla wszystkich mieszkańców. Na ilustracji jego atrybutem są pięciolinia i nuty, które nadają postaci dynamiki i lekkości. Kolorystyka również nie jest przypadkowa. Bordo i odcienie złota symbolizują jakość i doskonałość. Uśmiechnięty Janek zachęca do korzystania z oferty kulturalnej miasta.

Pierwowzorem postaci Rozrywkowej Poli, która patronuje wydarzeniom spod znaku rozrywki jest Pola Negri. Przedwojenna aktorka, wychodząc za mąż za hrabiego Eugeniusza Dąmbskiego, komendanta granicznego posterunku w Sosnowcu, związała się z miastem zaledwie na kilka lat. Jednak już na zawsze weszła do panteonu sosnowieckich sław.

Postać Rozrywkowej Poli ilustruje więc atrakcyjną ofertę rozrywkową, nocne, intensywne życie miejskie. Spowita w fiolety jest tajemnicza i zwiewna, co podkreśla dodatkowo wielki wachlarz ze strusich piór.

Sportowy Włodek

Inspiracją do stworzenia postaci Sportowego Włodka był Włodzimierz Mazur, król strzelców i utytułowany zawodnik Zagłębia Sosnowiec. Prywatnie znany był nie tylko z celności i siły, ale również wierności przyjaciołom i chęci niesienia im pomocy. Pamięć o piłkarzu pielęgnowana jest podczas dorocznych memoriałów jego imienia. Zielono-żółta kolorystyka postaci przeplatana niebieskimi akcentami nawiązuje do witalności, energii, piłkarskiej murawy i wiarygodności oraz zasad fair play, będących podstawą sportowych zmagań.

Wesoła Zuzia

Ostatnią w jubileuszowym panteonie postaci jest dinozaur Zuzia. Jej pierwowzór stoi pod Wydziałem Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu. Gigantyczny drapieżnik zawdzięcza swoje imię badaczce, która odkryła szczątki T-Rexa w Południowej Dakocie. Na ich podstawie zrekonstruowano sosnowieckiego drapieżnika, który już na stałe wpisał się w sosnowiecki pejzaż. Wesoła Zuzia, trzymając w łapkach kredkę zachęca dzieci do kreatywnej zabawy, pobudza ich badawczą ciekawość i chęć odkrywania świata.

Logo Sosnowiec dzieje się nie od dziś

Znak zbudowany na bazie symbolu nieskończoności, nawiązuje do ciągłości, trwałości i ponadczasowości miasta. Łączy w sobie dynamiczną historię Sosnowca, wyznaczając jednocześnie perspektywy rozwoju stolicy Zagłębia Dąbrowskiego.

W wielowymiarowy sygnet wpisano literę „S”, nawiązując do nazwy miasta, a splatające się elementy znaku w formie i kolorystyce symbolizują rzekę (granatowy) i drogi (zielony) – elementy mające kluczowe znaczenie dla historycznego i obecnego rozwoju Sosnowca. To również podkreślenie równowagi między przyrodą i infrastrukturą oraz biznesem i kulturą.

Jubileuszowy znak jest bezpośrednim nawiązaniem do obowiązującego logo miasta (Sosnowiec łączy). Elementy koła wpisane w symbol nieskończoności podkreślają rolę miasta jako źródła rozwoju aglomeracji, biznesu i kultury.

Zastosowanie koloru granatowego podkreśla przedsiębiorczość, kluczową rolę w regionie, otwartość na współpracę i zaufanie. Z kolei zielony kolor symbolizuje przyjazną atmosferę miasta, sukces i akceptację. Jest potwierdzeniem harmonijnego rozwoju Sosnowca.

Zastosowany w jubileuszowym znaku claim „115 lat. SOSNOWIEC DZIEJE SIĘ NIE OD DZIŚ” to podkreślenie ciągłości historycznej, społecznej i kulturalnej miasta z za-znaczeniem dynamiki, różnorodności oferty z uwzględnieniem potrzeb różnych grup mieszkańców.

Autorkami koncepcji są Beata Nocoń oraz Agnieszka Stefaniak-Zubko, tworzące kreatywny duet Zagłębiarki (www.zaglebiarki.pl), autorki unikatowych plakatów i gadżetów na temat Zagłębia Dąbrowskiego.

Opisane wyżej kreacje znajdziesz na naszym profilu na facebook.com/marketingmiejsca

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl