Wydatki samorządów na promocję: 2016 rok - 667 mln zł, 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Relacja z Kongresu Profesjonalistów PR 2017. Jak opanować sytuacje kryzysowe?
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 9 Maja 2017

Ponad 300 osób uczestniczyło w Kongresie Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w rzeszowskim hotelu Hilton Garden Inn w dniach 20 i 21 kwietnia. Tegoroczne spotkanie branży PR obfitowało nie tylko w interesujące prelekcje – w jego trakcie odbyły się także debata oksfordzka, warsztaty praktyczne oraz sesja naukowa. Organizatorami Kongresu były firmy Newsline oraz Ideo.

KSIĄŻKA: "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów">>>

Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu były sytuacje kryzysowe. Jak ocenia dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto, konferencja spełniła swoje zadanie. Już od 17 lat w czasie Kongresu naukowcy konfrontują teorię z praktykami. Podstawa, jaką jest wiedza teoretyczna, przeplata się tu z wieloletnim doświadczeniem ekspertów, którzy w inspirujący sposób dzielą się swoimi doświadczeniami ze słuchaczami. Tegoroczną edycję poświęciliśmy kryzysom, ponieważ w dobie mediów społecznościowych coraz łatwiej o sytuację kryzysową i coraz trudniej nad nią zapanować. Pomysł podsunęli nam również sami uczestnicy, którzy wskazują co jest dla nich interesujące – podkreśla dr hab. Dariusz Tworzydło.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z KONGRESU PUBLIC RELATIONS>>>

Pierwszy dzień spotkania tradycyjnie rozpoczął się od subiektywnego rankingu trendów PR w minionym roku, przygotowanego przez Adama Łaszyna. Prezes zarządu Alert Media Communications podkreślił, że jego zdaniem ten rok upłynął pod hasłem fake news. Spadkowa tendencja wiarygodności mediów, której przyczyną jest publikowanie niesprawdzonych informacji, wynika z faktu, że dziennikarzom coraz bardziej zależy na klikalności i zwiększaniu audytorium. Co ważne, jednym z zagrożeń dla specjalistów z branży dziennikarstwa i PR, jest możliwość zastępowania ich botami.

W sytuacjach kryzysowych mnóstwo niebezpieczeństw czyha na firmy w sieci. Każdy ruch, który wykonujemy za pośrednictwem mediów społecznościowych, powinien być dokładnie przemyślany. W czasie Kongresu sugerowano, że sensownym rozwiązaniem może być nawet czasowe zaprzestanie publikacji. Podczas swoich prelekcji eksperci podkreślali również, że w kryzysie szczególnie istotną rolę pełni rzecznik prasowy. Z racji pełnionej funkcji jest on narażony na problemy, które musi rozwiązywać w możliwie najszybszy sposób. Dlatego odporność na stres to jedna z ważniejszych cech, które muszą charakteryzować osobę odpowiedzialną za kontakty z mediami. Tym bardziej, że rzecznik prasowy odpowiada na niecodzienne i czasem zaskakujące pytania dziennikarzy. Człowiek często ma poczucie, że ze wszystkim sobie w życiu poradzi i nic nie jest w stanie go zaskoczyć, ale to błędne myślenie. W swojej pracy w Policji wielokrotnie mierzyłem się z kryzysami, które mnie zaskakiwały i wymagały precyzyjnej oceny, tak, aby te trudne sytuacje rozwiązywać, a nie pogłębiać. Będąc rzecznikiem prasowym należy być przygotowanym na wszystko – mówi insp. Krzysztof Hajdas, były rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji. Jednym z ważnych bloków Kongresu były debata oksfordzka oraz warsztaty prowadzone przez ekspertów zaproszonych przez Orange Polska. Z uwagi na to, że biznes i instytucje publiczne są istotnym elementem nie tylko życia gospodarczego, ale też społecznego, każda ich decyzja i działanie wywiera istotny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Czy jesteśmy w stanie ten wpływ policzyć? Czy ma on zawsze jednoznacznie pozytywny lub negatywny charakter? Czy badanie wpływu to szansa na odpowiedzialne podejście do zarządzania i budowania wiarygodnej reputacji, czy ryzyko narażenia się na dodatkową krytykę, która może prowadzić do kryzysu? Te i inne pytania znalazły swoją odpowiedź podczas wspomnianej debaty oraz warsztatów.

W Kongresie wzięło udział wielu znanych ekspertów, w tym m.in. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska czy Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy i Kierownik Komunikacji, Uber Polska oraz Robert Korzeniowski. Drugiego dnia goście Kongresu wzięli także udział w warsztatach praktycznych zorganizowanych m.in. przez Orange Polska, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, a także sesji naukowej organizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego poświęconej zagadnieniu Media i kryzys.

ZOBACZ www.CityMarketing.pl>>>

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl
Authentic Cheap Jordans Cheap Jordans For Women Cheap Jordans For Kids Cheap Authentic Jordans Nike Roshe Run Dames Goedkope Nike Air Max Nike Air Max 1 Goedkoop Nike Free Run 5.0 Dames Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Dames Zwart Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Blauw Nike Roshe Run White Asics hardloopschoenen Goedkope Nike Air Max Goedkope Nike Air Max 1 Nike Air Max Dames Nike Air Max Heren Nike Free Run Dames Nike Free Run Heren Nike Free Run Kids Nike Roshe Run Dames Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Heren New Balance 574 Dames New Balance Sneakers Nike Air Max 1 Dames Nike Air Max 2014 Dames Nike Air Max 90 Dames New Balance Dames New Balance 574 Nike Air Max 1 Heren Nike Air Max 2014 Heren Nike Air Max 2015 Dames Nike Air Max 2015 Heren Nike Air Max 90 Heren Nike Flyknit Air Max Dames Nike Flyknit Air Max Heren Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Blauw Dames Nike Roshe Run Blauw Heren Nike Roshe Run Heren Nike Roshe Run Roze Nike Roshe Run Zwart Dames Nike Roshe Run Zwart Heren Nike Free Run Dames