Wydatki samorządów na promocję: 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Kujawsko-Pomorskie: Wewnętrzna promocja walorów turystycznych regionu z pomysłem i bez dużego budżetu
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 2 Marca 2017

Czy skuteczne działania promocyjne muszą być bardzo kosztowne? Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego udowodnił, że dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi promocyjnych przy naprawdę niewielkim budżecie można zorganizować udane przedsięwzięcie promocyjne o regionalnym zasięgu. Zaproszono mieszkańców i turystów do bezpłatnego zwiedzania najciekawszych atrakcji turystycznych regionu z przewodnikiem. Zapoznaj się z case study projektu.

Praktyczna książka o marketingu terytorialnym "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów">>>

Co roku w lutym z okazji swojego święta przewodnicy turystyczni zapraszają na bezpłatne oprowadzanie. Urzędnicy znaleźli sposób na wykorzystanie potencjału przewodników do organizacji regionalnej kampanii promocyjnej. Celem kampanii było wzmocnienie znajomości najważniejszych destynacji turystycznych wśród mieszkańców województwa. Kampania była zorganizowana po raz trzeci.

Urząd Marszałkowski zwrócił się z prośbą do przewodników, muzeów i administratorów atrakcji turystycznych o przygotowanie bezpłatnych ofert zwiedzania z okazji Dnia Przewodnika Turystycznego. Zwiedzanie odbywało się w jeden z ostatnich weekendów lutego. Termin został uzgodniony z przewodnikami. Zebrane oferty zostały zamieszczone na stronie internetowej przygotowanej przez Urząd Marszałkowski: www.rejestracja.kujawsko-pomorskie.pl. Strona zawierała również wyszukiwarkę ofert. Działania promocyjne i zapisy rozpoczęły się na dwa tygodnie przed akcją. Osoby, które chciały skorzystać z ofert wchodziły na stronę WWW, wybierały dzień zwiedzania (sobota lub niedziela) oraz miejscowość, po czym wyświetlała się im lista propozycji zwiedzania. Większość (95%) ofert miała ograniczony limit miejsc, stąd też na stronie zamieszczono formularz rejestracyjny. Rejestracja była warunkiem udziału w zwiedzaniu.

W tegorocznej edycji na mieszkańców czekało prawie 90 ofert zwiedzania (o 30% więcej niż rok wcześniej) w 23 miejscach regionu przygotowanych przez 42 instytucje i organizacje. Impreza stała się tak popularna, że do Urzędu zgłaszali się również prywatni przedsiębiorcy z propozycją z bezpłatnego korzystania z ich oferty w ramach akcji (oczywiście w ramach limitu miejsc), czego wcześniej odmawiali. Organizacje przewodnickie, muzea i przedsiębiorcy z branży turystycznej wpisali już to wydarzenie w swój kalendarz działań promocyjnych.

Jakie były efekty kampanii? W tym roku zarejestrowało się 2099 osób- prawie dwukrotnie więcej niż podczas pierwszej edycji akcji (ok. 2000 osób w 2016 r. i ok. 1100 osób w 2015 r.). Ukazało się także kilkadziesiąt publikacji medialnych o akcji. Ile to kosztowało? Dokładnie 380 zł- były to koszty promocji postów na Facebook.

Działania promocyjne opierały się głownie na działaniach public relations, a dokładnie media relations. Celem działań było poinformowanie o akcji i zachęcenie do wejścia na stronę, a także dokonania zapisu. Kluczem do sukcesu było eksponowanie w komunikatach efektu zachęty, czyli konieczności zapisu (liczba miejsc ograniczona) i w ograniczonym czasie (zapisy od 10 lutego od godziny 6:00 do 23 lutego do godziny 24:00). Zrealizowano trzy płatne kampanie na portalu Facebook. Celem jednej z nich były wejścia na stronę WWW (efekty: 1993 wejścia na stronę przy zasięgu 39 tys. w ciągu trzech dni), celem pozostałych były aktywności związane z postem (efekt: łącznie prawie 3 tys. reakcji i 50 udostępnień przy zasięgu prawie 300 tys. Użytkowników). Wartość wszystkich kampanii wyniosła 380 zł netto. Efekty kampanii facebookowej były widoczne w analizie wejść na stronę WWW z ofertami – ponad 60% użytkowników trafiało tam dzięki mediom społecznościowym. W promocję zaangażowali się również organizatorzy ofert zwiedzania, którzy promowali swoje oferty za pomocą własnych kanałów promocyjnych – 30 % ruchu na stronie pochodziło z przekierowań.

Wzmocnieniem dla działań media relations była organizacja wydarzeni – uroczystości Dnia Przewodnika, w ramach którego przewodnicy otrzymywali wyróżnienia branżowe. Media relacjonując uroczystość prezentowały także informacje o zapisach na bezpłatne zwiedzanie. W celu ułatwienia dziennikarzom pracy w relacjonowaniu akcji do materiałów załączono rozpiskę z czasem i miejscem poszczególnych wydarzeń oraz telefonami do przewodników. Ukazało się 31 publikacji medialnych (prasa, Internet, radio i tv). W przekazach oprócz informacji o rejestracji były wymieniane atrakcje turystyczne regionu.

Do kosztów Urząd nie wliczył pracy pracowników Wydziału Turystyki i Biura Prasowego, którzy realizowali swoje bieżące zadania, oraz materiałów promocyjnych, które trafiły do uczestników. Materiały nie były przygotowywane specjalnie na tę okazję. Kampania była kolejną okazją do ich dystrybucji.

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl
Authentic Cheap Jordans Cheap Jordans For Women Cheap Jordans For Kids Cheap Authentic Jordans Nike Roshe Run Dames Goedkope Nike Air Max Nike Air Max 1 Goedkoop Nike Free Run 5.0 Dames Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Dames Zwart Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Blauw Nike Roshe Run White Asics hardloopschoenen Goedkope Nike Air Max Goedkope Nike Air Max 1 Nike Air Max Dames Nike Air Max Heren Nike Free Run Dames Nike Free Run Heren Nike Free Run Kids Nike Roshe Run Dames Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Heren New Balance 574 Dames New Balance Sneakers Nike Air Max 1 Dames Nike Air Max 2014 Dames Nike Air Max 90 Dames New Balance Dames New Balance 574 Nike Air Max 1 Heren Nike Air Max 2014 Heren Nike Air Max 2015 Dames Nike Air Max 2015 Heren Nike Air Max 90 Heren Nike Flyknit Air Max Dames Nike Flyknit Air Max Heren Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Blauw Dames Nike Roshe Run Blauw Heren Nike Roshe Run Heren Nike Roshe Run Roze Nike Roshe Run Zwart Dames Nike Roshe Run Zwart Heren Nike Free Run Dames