Wydatki samorządów na promocję: 2016 rok - 667 mln zł, 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Konkurs EDEN w tym roku pod hasłem: Turystyka Kulturowa. Zgłoszenia przyjmowane do 11 czerwca
Dodał: MarketingMiejsca.com.pl, 17 Maja 2017

Umiejscowienie na mapie najlepszych europejskich destynacji turystycznych a przez to dotarcie do szerokiego grona turystów zagranicznych, wspólna promocja ze wszystkimi laureatami z krajów członkowskich, to tylko część korzyści dla zwycięzców konkursu EDEN. Głównym organizatorem Konkursu jest Komisja Europejska. Polską edycję realizuje Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki. Na ten rok budżet projektu EDEN wybosi 198 tys. zł. Aż 83% badanych zgodziło się z opinią, ze posiadanie przez destynację logo EDEN zwiększa atrakcyjność miejsca i może wpływać na decyzje turystów o odwiedzeniu danego miejsca.

PRAKTYCZNA KSIĄŻKA "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów">>>>

- Projekt EDEN wpisuje się w nowoczesne trendy w turystyce, gdyż pomaga odkrywać atrakcje, które nie są jeszcze bardzo popularne, ale mają duży potencjał – podkreśla Jacek Janowski z Polskiej Organizacji Turystycznej. – Każdemu obiektowi. Każdemu miejscu, towarzyszy inna historia, która pozwala zwiedzać je w zupełnie inny sposób. Dziś już nie wystarczy, samo obejrzenie zabytku. Młodzi ludzie potrzebują zaangażować się emocjonalnie. I właśnie dzięki projektowi EDEN możemy poznawać ciekawe miejsca doświadczając ich – wyjaśnia Janowski.

EDEN to projekt, który ma na celu stworzenie europejskiej sieci uznanych i rozpoznawanych obszarów turystycznych charakteryzujących się wyjątkowymi walorami dla dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego Europy. Konkurs jest adresowany do ośrodków turystycznych, które spełniają kryteria nakreślone przez Komisję Europejską, dzięki którym możliwe jest realizowanie takich celów jak: zapewnienie zrównoważonego rozwoju turystyki, usuwanie barier hamujących ten rozwój, zmniejszenie koncentracji czasowej i przestrzennej turystyki, zacieśnienia współpracy między zwycięskimi destynacjami. Dodatkowo konkurs pomaga wyłonić miejsca mające unikatowe atrakcje turystyczne.

Laureaci, którzy uzyskują prawo posługiwania się tytułem „Najlepszej Europejskiej Destynacji EDEN” i zostają włączeni do sieci Najlepszych Europejskich Destynacji Turystycznych muszą wyróżniać się przede wszystkim dbałością o zachowanie zrównoważonego rozwoju turystyki. W tym konkursie, nie chodzi tylko o wyłonienie najpiękniejszego miejsca. Poprzez ustalenie kryteriów wychodzących daleko poza tylko powszechnie rozumianą atrakcyjność turystyczną promowane są działania zmierzające do osiągnięcia celów w dłuższej perspektywie czasowej. Konkurs, bowiem promuje kierunki wyjazdowe, które prowadzą działania i inwestycje proekologiczne np. takie, które mają na celu zachowanie i promocję kultury oraz lokalnych tradycji a także przedłużenie sezonu turystycznego i zmniejszenia sezonowości pobytu.

Tematy przewodnie kolejnych edycji Konkursu oraz podstawowe kryteria są ustalane przez Komisję Europejską. Tegoroczny temat to: Turystyka kulturowa. W związku z tym aplikujący będą musieli udowodnić, że swoją ofertę turystyczną opierają na lokalnych walorach dziedzictwa kulturowego.

Prawo zgłaszania kandydatur do Konkursu przysługuje: Regionalnym Organizacjom Turystycznym, Lokalnym Organizacjom Turystycznym, samorządom terytorialnym, instytucjom i twórcom produktów turystycznych, stowarzyszeniom i fundacjom, przedsiębiorcom prywatnym, a także innym zainteresowanym podmiotom.

Tegorocznego zwycięzcę oraz wyróżnione destynacje poznamy 28 czerwca 2017 r. w Warszawie.
Dotychczasowi laureaci polskich edycji to:

• „Turystyka i obszary chronione” - Rzeczpospolita Ptasia w Ujściu Warty,
• „Turystyka wodna” - Dolina i Bagna Biebrzy,
• „Rewitalizacja miejsc i obiektów” - Żyrardów
• „Turystyka Dostępna” – Miasto turystyczne – Twierdza Przemyśl
• „Turystyka i gastronomia lokalna” - Szlak kulinarny „Śląskie smaki”.

- Zwracam się do dyrektorów wszystkich szkół. Wyjeżdżajmy na wycieczki szkolne w Polsce, które pomagają w odkrywaniu i przybliżaniu naszej ojczyzny, dziedzictwa, kultury i natury – apeluje Marek Olszewski, prezes Polskie Organizacji Turystycznej. – Walczmy z wycieczkami zagranicznymi, bo z nich korzysta tylko mała część uczniów, których na to stać, a reszta pozostaje w szkole. Pomóżmy tej młodzieży odkryć piękno własnej ojczyzny – dodał prezes.

Odwiedź serwis CityMarketing.pl >>>

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl
Authentic Cheap Jordans Cheap Jordans For Women Cheap Jordans For Kids Cheap Authentic Jordans Nike Roshe Run Dames Goedkope Nike Air Max Nike Air Max 1 Goedkoop Nike Free Run 5.0 Dames Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Dames Zwart Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Blauw Nike Roshe Run White Asics hardloopschoenen Goedkope Nike Air Max Goedkope Nike Air Max 1 Nike Air Max Dames Nike Air Max Heren Nike Free Run Dames Nike Free Run Heren Nike Free Run Kids Nike Roshe Run Dames Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Heren New Balance 574 Dames New Balance Sneakers Nike Air Max 1 Dames Nike Air Max 2014 Dames Nike Air Max 90 Dames New Balance Dames New Balance 574 Nike Air Max 1 Heren Nike Air Max 2014 Heren Nike Air Max 2015 Dames Nike Air Max 2015 Heren Nike Air Max 90 Heren Nike Flyknit Air Max Dames Nike Flyknit Air Max Heren Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Blauw Dames Nike Roshe Run Blauw Heren Nike Roshe Run Heren Nike Roshe Run Roze Nike Roshe Run Zwart Dames Nike Roshe Run Zwart Heren Nike Free Run Dames