Wydatki samorządów na promocję: 2016 rok - 667 mln zł, 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Kampania promocyjna „Małopolska na rowery”
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 26 Czerwca 2017

Trwa kampania społeczno-promocyjna Województwa Małopolskiego pod hasłem „Małopolska na rowery”. Kampania ma zachęcać do aktywności, promować jazdę na rowerze jako alternatywę dla spędzania czasu wolnego przy komputerze, tablecie czy smartfonie.

Praktyczna książka o marketingu terytorialnym. Najnowsze wydanie z 2017 roku>>>

Celem kampanii jest promowanie Województwa Małopolskiego jako lidera w tworzeniu ścieżek rowerowych oraz pokazanie, że jazda na rowerze może być atrakcyjną formą spędzania czasu, także w dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie. Hasło główne kampanii „Małopolska na rowery” jest parafrazą peerelowskiego „Kobiety na traktory” i nawiązuje do tęsknoty za czasami, gdy rower był niezastąpionym towarzyszem zabaw, a czas wolny spędzało się aktywnie na świeżym powietrzu.

Staramy się na wiele sposobów motywować Małopolan i turystów do wybrania dwóch kółek. To dla nich budujemy ścieżki rowerowe, których docelowo w regionie ma powstać aż 1000 km: dobrze oznakowanych, dostępnych dla wszystkich i tworzących zintegrowaną sieć – mówi marszałek Jacek Krupa i dodaje: - Sam w wolnej chwili wsiadam na rower, dlatego wiem, że nie ma lepszego regionu do uprawiania aktywnej turystyki niż Małopolska.

Kampania ma zasięg ogólnopolski. W największych miastach Polski: Krakowie, Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku pojawi się ponad 100 billboardów. Reklama będzie prezentowana także na tramwajach w Krakowie, Warszawie i Katowicach oraz autobusach miejskich w Rzeszowie. Kampania outdoorowa obejmie swoim zasięgiem także całe województwo małopolskie – ponad 50 billboardów będzie zlokalizowanych w małopolskich miejscowościach.

Dodatkowo na początku lipca na antenie telewizji ogólnopolskiej będzie emitowany 45 - sekundowy spot. Poza promowaniem jazdy na rowerze, będzie się on skupiał na kwestii współczesnego uzależnienia od technologii, budowania relacji międzyludzkich, czy roli wspólnego, rodzinnego spędzania czasu.

W trakcie kampanii zaplanowano również wiele niestandardowych akcji specjalnych w postaci eksperymentów społecznych, w których mieszkańcy regionu będą prowokowani do zmierzenia się ze swoimi technologicznymi nawykami. Zaangażowanie w kampanię czołowego Youtubera ma na celu dotarcie z komunikatem do młodych ludzi, zafascynowanych światem internetu oraz gier komputerowych i zmotywować ich do aktywności rowerowych.

Z myślą o rowerzystach przygotowany został też specjalny miniserwis www.malopolska.pl/narowery , gdzie będzie można znaleźć informacje o najważniejszych wydarzeniach rowerowych, mapy tras rowerowych w Małopolsce, materiały multimedialne a także indywidulane relacje z przejazdów po ścieżkach rowerowych tworzone przez pasjonatów. Komunikacja będzie również prowadzona w social mediach – na oficjalnych kanałach Małopolski na Facebooku, Instagramie, Youtube i Snapchacie.

W Małopolsce nie zabraknie też okazji, by wsiąść na rower. Już 28 czerwca w Krakowie odbędzie się event rowerowy, w trakcie którego będzie można sprawdzić wiele nietypowych, zaskakujących zastosowań roweru. Jak co roku, odbędzie się także kolejna edycja Rodzinnych Rajdów Rowerowych (od 8.07 do 10.09), w trakcie których wszyscy – od najmłodszych do najstarszych - będą mogli aktywnie i radośnie spędzić wolny czas na świeżym powietrzu. W tym roku zaplanowano 9 rajdów w małopolskich miejscowościach: Przeciszowie, Ciężkowicach, Wojniczu, Zakliczynie, Rabce-Zdroju, Korzennej, Nowym Wiśniczu, Wygiełzowie i Pleśnej.

Województwo Małopolskie od lat jest również miejscem, gdzie odbywają się największe imprezy kolarskie – np. jest partnerem głównym 55. Małopolskiego Wyścigu Górskiego, który w tym roku odbędzie się w dniach 9-11 czerwca. W 2017 r. także Tour de Pologne mocno zaznaczy swoją obecność w Małopolsce – początek największego wyścigu kolarskiego w Polsce zaplanowano w Krakowie, a koniec w Bukowinie Tatrzańskiej. Trasa aż w ok. 50% będzie przebiegać przez Małopolskę.

Zwieńczeniem kampanii „Małopolska na rowery” będzie 10 września wielkie rowerowe święto w Oświęcimiu. Z myślą zarówno o kolarzach – amatorach, jak i zawodowcach, przygotowano sporo atrakcji, m.in. zawody sportowe, zabawy dla najmłodszych, pokazy i piknik rowerowy.

Koncepcja kampanii została opracowana przez departament Marki Małopolska urzędu marszałkowskiego województwa małopolskiego.

Partnerami kampanii są: Kryniczanka, Bukovina Resort, Roweryrolki.pl, Superior.

Chcesz wiedzieć więcej o marketingu terytorialnym? Wejdź na www.MarketingTerytorialny.pl>>>

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl