Wydatki samorządów na promocję: 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Jak wypromować książkę?
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 3 Grudnia 2015

Dzięki działaniom agencji Go Culture książka „RZECZY. Iwaszkiewicz intymnie“ Anny Król została przyjęta jako najgłośniejszy i wysoko oceniany debiut pisarski 2015 r. Książka jest połączeniem reportażu i fabuły, opowiada o życiu prywatnym jednego z najsłynniejszych polskich pisarzy XX w.

- Od początku myśleliśmy o niestandardowej komunikacji tej premiery. Zależało nam pokazaniu książki i samego Iwaszkiewicza jako zjawiska. Zdecydowaliśmy się na długą i kompleksową kampanię obejmującą wszystkie typy mediów, a także organizację wydarzeń specjalnych i projektów artystycznych wzbudających dodatkowe zainteresowanie tytułem – wyjaśnia Julia Rzemek, która w Go Culture odpowiada m.in. za planowanie strategiczne i new business. – Wspólnie z wydawcą postawiliśmy sobie ambitny cel: przypomnieć Polakom słynnego celebrytę PRL i odkryć go jako nowoczesną postać. W realizację kampanii zaangażowaliśmy młodych konsultantów, ich wrażliwość i aktualny sposób myślenia. To pomogło uzyskać świetne rezultaty i dotrzeć do nowych odbiorców – Ocenia Rzemek.

Kampania obejmowała komunikację medialną premiery książki (tytuł trafił do sprzedaży 15 października), promocyjną kampanię handlową oraz marketingową realizowaną w ogólnopolskich sieciach księgarskich, a także projekty specjalne. Działania rozpoczęły się nietypowo – 14 dni przed premierą w księgarniach książka została udostępniona jako e-book, była prezentowana przez blogerów i media społecznościowe.

Premierze książki towarzyszyła sesja zdjęciowa rzeczy osobistych Iwaszkiewicza, m.in. ubrań, kosmetyków, notesów. Fotografie autorstwa Olgi Świąteckiej z PUAP Collective trafiły do książki i stały się głównym motywem estetycznym komunikacji tytułu. Opracowany został key visual kampanii nawiązujący do okładki książki, łączył stylistykę retro z nowoczesną typografią. – Książką została wydana z niedzisiejszą starannością, ale jest też nowatorska i przełamuje wizerunek pisarza. Oprawa graficzna wszystko to ilustrowała – wyjaśnia Rzemek.

Częścią kampanii były specjalne eventy i projekty artystyczne. We współpracy z radiową Trójką zrealizowany został serial audio na podstawie książki. Wystąpili w nim Magdalena Cielecka oraz Olgierd Łukaszewicz. Była to pierwsza współpraca tych dwojga aktorów. Serial emitowano w Trójce przez dwa tygodnie października.

Wydarzeniem specjalnym było „MĘSKIE CZYTANIE. Iwaszkiewicz intymnie“ zrealizowane w Warszawie 18.10, w którym udział wzięli Janusz Chabior, Łukasz Simlat i Przemysław Bluszcz. Aktorskie interpretacje połączono z emisją archiwalnych materiałów i premierowym pokazem filmów stanowiących mini-serial prezentujący kluczowe wątki książki. Wydarzenie przyciągnęło kilkuset widzów; mini-serial został następnie udostępniony w wyselekcjonowanych serwisach internetowych.

- Jesteśmy nietypowym wydawnictwem. Nie tylko publikujemy książki, ale tworzymy związane z nimi wydarzenia i pokazujemy, że nowe media są doskonałym środowiskiem dla literatury. Cieszę się, że wspólnie z Go Culture mogliśmy pokazać książkę w różnych formach. Tak wyobrażamy sobie przyszłość literatury – mówi Paulina Wilk z Wilk&Król Oficyna Wydawnicza.

Kampania „Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie“ rozpoczęła się w lipcu i potrwa do końca roku. Agencja Go Culture szacuje, że do tego czasu liczba publikacji medialnych dotyczących książki przekroczy 500. Tytuł uzyskał wysokiej jakości ekspozycje we wszystkich kluczowych i opiniotwórczych mediach, m.in. „Urodzie Życia“, „Polityce“, Trójce, „Harper’s Bazaar“, Magazynie Świątecznym „Gazety Wyborczej“, „Rzeczpospolitej“, Dzień Dobry TVN i TVP Kultura. Wydawca chwali uzyskane dzięki kampanii wyniki handlowe: - Zaryzykowaliśmy bardzo wysoki pierwszy nakład tej ambitnej książki, a już szykujemy dodruki. Przy obecnej sytuacji na rynku to dla wydawcy sytuacja wymarzona, a dla debiutanta niemal nieosiągalna – ocenia Wilk.

Kampania książki „Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie“ to pierwszy etap długofalowych działań, jakie wydawca podejmuje dla promowania zmarłego 35 lat temu Jarosława Iwaszkiewicza.

Już 2 grudnia do skięgarń trafia „Kocia książka“ – jedyny w dorobku autora tytuł dla dzieci, który stworzył razem z córkami. To literacki skarb, odkryty w archiwum po 80 latach. Wilk&Król przygotował ekskluzywne wydanie z nowymi ilustracjami. W przyszłym roku oficyna wyda niepublikowane listy autora i planuje kolejne wydarzenia artystyczne. Za kompleksową komunikację tych tytułów odpowiada Go Culture.

Książka "Jak osiągnąć sukces" oczywiście w biznesie do kupienia na www.KsiegarniaROSTER.pl>>>

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl
Authentic Cheap Jordans Cheap Jordans For Women Cheap Jordans For Kids Cheap Authentic Jordans Nike Roshe Run Dames Goedkope Nike Air Max Nike Air Max 1 Goedkoop Nike Free Run 5.0 Dames Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Dames Zwart Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Blauw Nike Roshe Run White Asics hardloopschoenen Goedkope Nike Air Max Goedkope Nike Air Max 1 Nike Air Max Dames Nike Air Max Heren Nike Free Run Dames Nike Free Run Heren Nike Free Run Kids Nike Roshe Run Dames Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Heren New Balance 574 Dames New Balance Sneakers Nike Air Max 1 Dames Nike Air Max 2014 Dames Nike Air Max 90 Dames New Balance Dames New Balance 574 Nike Air Max 1 Heren Nike Air Max 2014 Heren Nike Air Max 2015 Dames Nike Air Max 2015 Heren Nike Air Max 90 Heren Nike Flyknit Air Max Dames Nike Flyknit Air Max Heren Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Blauw Dames Nike Roshe Run Blauw Heren Nike Roshe Run Heren Nike Roshe Run Roze Nike Roshe Run Zwart Dames Nike Roshe Run Zwart Heren Nike Free Run Dames