Wydatki samorządów na promocję: 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Dlaczego warto walczyć o branżowe nagrody tj. Złote Spinacze?
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 24 Grudnia 2016

Choć w raporcie „Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów” znajdziemy opis szeregu działań promocyjnych, realizowanych przez samorządy (zresztą jak i na platformie MarketingMiejsca.com.pl), to okazuje się, że niezbyt chętnie są one zgłaszane do udziału w branżowych konkursach. W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu Złote Spinacze, pomimo aż 231 zgłoszeń, nie przyznawano nagród w kategorii „PR miasta, miejsca lub regionu”, gdyż nie zgłoszono do niej nawet minimalnej, wymaganej regulaminowo, liczby 3 projektów. Podobnie zresztą było w kategoriach: Public Affairs i Lobbying oraz Uroda, Higiena i Styl Życia. Niekiedy jednak, samorządy zgłaszają swoje projekty do innych kategorii i z powodzeniem rywalizują projektami komercyjnymi (zobacz). Co daje udział w takich konkursach? Dlaczego warto chwalić się w branży swoimi najlepszymi projektami? Odpowiadają przedstawiciele agencji nagrodzonych Spinaczami oraz jurorzy konkursu: Sebastian Hejnowski – MSL Group (w tym roku 6 statuetek) i Adam Łaszyn - Alert Media Communications oraz Marcin Olkowicz ze Związku Firm Public Relations, który jest organizatorem konkursu Złote Spinacze.

Praktyczna książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów">>> 

Sebastian Hejnowski

CEO MSLGROUP CEE

Nagrody są ważne. Przede wszystkim dla pracowników. Każdy lubi wygrywać, a sukcesy w takich konkursach budują pewność siebie i wzmacniają morale całego zespołu. To docenienie i wyróżnienie ciężkiej pracy, o której często na bieżąco mówić nie możemy. Konkursy, a raczej nagrody konkursowe nie są bez znaczenia również dla klientów. Oczywiście nie są żadnym wyznacznikiem wyboru agencji – w naszej branży liczy się przede wszystkim jakość usług, doświadczenie agencji i dedykowany zespół ekspertów, jednak wspólne odbieranie nagród na pewno relacje z klientem umacnia. Nigdy mi się jeszcze nie zdarzyło, by klient nie chciał pojechać na galę, gdy wiedzieliśmy, że na pewno będziemy uhonorowani nagrodą.

Prestiżowych konkursów w branży kreatywnej jest wiele, zwłaszcza na arenie międzynarodowej. Warto poświecić więc czas i energię na zgłoszenie swojego udziału, szczególnie gdy wiemy, że nasza praca wyróżnia się i jest na najwyższym poziomie. Na polskim rynku takim konkursem na pewno są Złote Spinacze, których tegoroczna edycja została świetnie zorganizowana.

PRZECZYTAJ: Jak samorządy powinny współpracować z agencją PR>>>

Adam Łaszyn

prezes agencji Alert Media Communications

Nagroda w konkursie przede wszystkim nadaje danemu projektowi dodatkową rangę. Wyróżnia spośród innych. Wskazuje też na ponadprzeciętny poziom profesjonalizmu tych, którzy są autorami danego pomysłu i jego realizacji – w tym kontekście pomagać zatem może w karierze. W naszej branży – komunikacyjnej – dodatkowo zwraca uwagę na temat kampanii. Wzmacnia więc zazwyczaj realizację celów strategicznych poszerzając grupę odbiorców lub umacniając przekazy projektu.

Nagroda bardzo uwiarygadnia wobec szefów, klientów, sponsorów, że warto było przeznaczyć na realizację kampanii środki finansowe i ludzkie. Ułatwia zatem realizację takich i podobnych kampanii w przyszłości. Nawet gdy nie zdobędziemy nagrody – bardzo mobilizuje, bo zazwyczaj uświadamia jakie były słabości naszych działań i pomaga następnym razem zrobić kampanię lepiej, bardziej spektakularnie lub efektywnie. Same zatem plusy brania udziału w konkursach.

POSŁUCHAJ: Rozmowa z Krzysztofem Komorskim, wiceprezydentem Lublina>>>

Marcin Olkowicz

dyrektor generalny Związku Firm Public Relations

Przede wszystkim Złote Spinacze to nagroda za ciężką pracę dla całego zespołu. Ludzi, którzy w dany projekt włożyli wiele wysiłku i bez których nie byłby on możliwy. Tym bardziej zgłaszanie się do konkursu powinno być istotne dla organizacji samorządowych, których praca nie zawsze jest odpowiednio doceniana i które najczęściej nie posiadają odpowiednich środków na nagłaśnianie swoich sukcesów. Tym samym, poprzez udział w Złotych Spinaczach reklamujemy nie tylko nasz projekt, ale także miejsce z którym jest związany. Szczególnie, że nagroda w konkursie to nie tylko wyróżnienie, ale także motywacja do dalszej, owocnej pracy.

Konkurs, co naturalne, to selekcja. Najlepszych prac, najciekawszych idei i najefektywniejszych kampanii. Widzę w udziale w konkursie unikatową szansę nie tylko promocji własnej pracy, ale także możliwość przyjrzenia się trendom, dokonaniom i kierunkom rozwoju branży.

Dla samorządów, organizacji i jednostek odpowiedzialnych za promocję lokalną, to możliwość istnienia w szerszej świadomości. Kampanie lokalne często nie mają możliwości zaistnienia w odbiorze ponadlokalnym. Konkursy, takie jak Złote Spinacze, mogą być szansą na zwiększenie rozpoznawalności regionu czy lokalnej idei.

Znakomitym przykładem jest triumf Festiwalu Young Arts, lokalnej krośnieńskiej inicjatywy społeczno-kulturalnej. Jury było zgodne, że w tym przypadku nie tyle liczył się zasięg, co wyjątkowość i waga idei oraz rzeczywiste zaangażowanie społeczności lokalnej.

Książka "Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?">>>

 

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl
Authentic Cheap Jordans Cheap Jordans For Women Cheap Jordans For Kids Cheap Authentic Jordans Nike Roshe Run Dames Goedkope Nike Air Max Nike Air Max 1 Goedkoop Nike Free Run 5.0 Dames Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Dames Zwart Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Blauw Nike Roshe Run White Asics hardloopschoenen Goedkope Nike Air Max Goedkope Nike Air Max 1 Nike Air Max Dames Nike Air Max Heren Nike Free Run Dames Nike Free Run Heren Nike Free Run Kids Nike Roshe Run Dames Nike Roshe Run Kopen Nike Roshe Run Heren New Balance 574 Dames New Balance Sneakers Nike Air Max 1 Dames Nike Air Max 2014 Dames Nike Air Max 90 Dames New Balance Dames New Balance 574 Nike Air Max 1 Heren Nike Air Max 2014 Heren Nike Air Max 2015 Dames Nike Air Max 2015 Heren Nike Air Max 90 Heren Nike Flyknit Air Max Dames Nike Flyknit Air Max Heren Nike Free Run Heren Nike Roshe Run Blauw Dames Nike Roshe Run Blauw Heren Nike Roshe Run Heren Nike Roshe Run Roze Nike Roshe Run Zwart Dames Nike Roshe Run Zwart Heren Nike Free Run Dames