Wydatki samorządów na promocję: 2016 rok - 667 mln zł, 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Promocja Polski w kontekście Światowych Dni Młodzieży
Dodał: www.MarketingMiejsca.com.pl, 20 Kwietnia 2016

Rekomendacje to siła, na której Polska Organizacja Turystyczna buduje przekaz promocyjny Polski w kontekście Światowych Dni Młodzieży 2016. W kampanii promocyjnej wykorzystywane są opinie turystów, którzy odwiedzili Polskę, bo jak pokazują badania, to bardzo skuteczny sposób, żeby nakłonić do odwiedzenia wybranego kraju. Ponad 90% pytanych deklaruje zarekomendowanie Polski swoim znajomym. W czasie trwania ŚDM w Krakowie POT będzie zachęcał pielgrzymów do udziału w konkursie #SharePoland, który realizowany będzie w mediach społecznościowych.

dr Wojciech Fedyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej

KSIĄŻKĘ "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów" kupisz na www.KsiegarniaROSTER.pl lub na Bonito.pl>>>

Kampania promocyjna w social media #SharePoland

Charakter – kampania rekomendacyjna / angażująca

Cel kampanii: zachęcenie turystów przybyłych na ŚDM do podzielenia się doświadczeniem z pobytu w Polsce - uzyskanie rekomendacji

Co jeszcze chcemy zyskać:
ciekawe materiały do wykorzystania w mediach elektronicznych (pliki video, zdjęcia)
budowanie zaangażowania w mediach społecznościowych

Rynki objęte kampanią
Państwa z największą liczbą rejestracji pielgrzymów na ŚDM: Włochy, Francja, Hiszpania, Niemcy, USA.
Dodatkowo – działania własne na rynku polskim .

Założenia kampanii
Ogłoszenie konkursu w SM - publikowanie w SM wspomnień i zdjęć z Polski z hashtagiem #SharePoland na profilach na Instagramie i Twitterze
zdjęcia są automatycznie publikowane na dedykowanym landing page głosowanie internautów
Wybór finalnego # (#SharePolandWYD, #SharePolandToday…).

Czas trwania kampanii, NAGRODY, zasięg

Konkurs (możliwość publikacji zdjęć i głosowania) 18.07-07.08.2016 (3 tygodnie).

Nagrody:
Kilkudniowy pobyt w Polsce
Nagroda rzeczowa
Ekskluzywny kalendarz - na bazie zdjęć wybranych przez jury POT + sponsorzy / partnerzy
Zasięg – 1 mln użytkowników.

Odpowiedzialność za realizację Kampanii - założenia

Wykonawcy zewnętrzni- przygotowanie i przeprowadzenie kampanii na wszystkich rynkach
Kreacja konkursowa, landing page, regulamin
Prowadzenie konkursu, płatne działania promujące konkurs w Internecie, produkcja prezentacji video
Centrala
Pozyskanie sponsorów / partnerów nagród głównych
Wyłonienie i nadzorowanie działań Wykonawcy
Współpraca z Komitetem Organizacyjnym ŚDM
Prowadzenie działań promocyjnych na portalach POT i w SM (promocja konkursu + PR działań POT)
ZOPOT Rzym, Paryż, NY, Berlin, Madryt
Prowadzenie działań promocyjnych na NPT i w SM (promocja konkursu)
Mailing.

SZACUNKOWA LICZBA PIELGRZYMÓW (Komitet Org. ŚDM)

Europa Północna – 4 000
Wyspy Brytyjskie/Irlandia – 8 000
Beneluks – 4 000
Francja 60 000
Hiszpania/Portugalia – 40 000
Włochy – 120 000
Niemcy – 25 000
Kraje Europy Wschodniej (Ukraina, Białoruś, Rosja, Mołdawia, Kazachstan) – 30 000
Ameryka Południowa (Brazylia, Argentyna) – 15 000
Afryka – 5 000
Australia/Oceania – 3 000
Azja – 5 000
Ameryka Północna – 35 000
Polska 800 000 – 1 000 000.

PRZYKŁADOWE KORZYŚCI DLA KRAJU (MADRYT 2011)

Wpływ ŚDM na gospodarkę Madrytu to 231,5 mln euro a Hiszpanii 354,3 mln euro
Wizyta Papieża
841 Biskupów i 14 000 Księży
Ponad 1,5 mln pielgrzymów ze 193 krajów
28 400 Wolontariuszy
Oddźwięk w mediach 54 000 komunikatów
30 000 w mediach hiszpańskich
5 200 w mediach latynoamerykańskich
12 600 w mediach europejskich
3 600 w mediach USA i Kanady
2 000 w mediach azjatyckich
200 w mediach afrykańskich
600 w mediach australijskich

Uzyskany zasięg wyniósł 600 milionów osób

4974 akredyt. dziennikarzy z 68 krajów
434 agencje prasowe, 697 stacji radiowych
52 godziny relacji live 2177 kanałów tv
708 gazet codziennych, 304 Magazynów
22, 5 mln wejść na stronę www.

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl