Wydatki samorządów na promocję: 2016 rok - 667 mln zł, 2015 rok - 677 mln zł, 2014 rok - 675 mln zł, 2013 rok - 642 mln zł, 2012 rok - 628 mln zł, 2011 rok - 684 mln zł.
Zapisz się do Newslettera
Reklama
Piotr Wachowicz
27 Lipca 2010

Piotr Wachowicz

Dyrektora Biura Promocji i Informacji w Urzędzie Miasta Szczecin

 Ur. 1971r. Z wykształcenia jest polonistą, karierę zawodową rozpoczynał w koszalińskim, a następnie szczecińskim oddziale „Gazety Wyborczej”.

Praca w „Gazecie” przyniosła mu m. in. Nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczpospolitej Polskiej w kategorii Debiut Roku (1997r).

Od 1998 roku w Zakładach Chemicznych „POLICE” SA jako szef działu PR i rzecznik prasowy. Od podstaw stworzył dział PR Spółki, strategię wizerunkową, System Identyfikacji Wizualnej, obsługę medialną. Koordynował działania komunikacyjno-wizerunkowe dla grupy spółek zależnych, uczestniczył m. in. w projektowaniu i wdrażaniu strategii reklamowo-promocyjnych Spółki, także nowych marek produktowych. Przez dwa lata łączył funkcję rzecznika Spółki ze stanowiskiem dyrektora Biura Zarządu Z.Ch. „POLICE” SA, organizując procedury działalności Biura, koordynując działania Zarządu, Rady Nadzorczej i Public Relations. Odpowiadał za wizerunek Spółki, relacje z mediami i kampanię wizerunkową związaną z debiutem Z.Ch. „POLICE” SA na Giełdzie Papierów Wartościowych w lipcu 2005r., a następnie wewnętrzne kampanie związane z przydziałem akcji pracowniczych.

Od marca 2007r. odpowiada za promocję i informację na stanowisku Dyrektora Biura Promocji i Informacji  w Urzędzie Miasta Szczecin, gdzie od podstaw stworzył zespół komunikacji marketingowej Szczecina. Zainicjował proces i koordynował prace projektowe, a następnie wdrożenie strategii marki Szczecina Floating Garden 2050 project.

W zakresie komunikacji społecznej, na co dzień koordynuje prace biura prasowego miasta Szczecin. Zarządzał komunikacją kryzysową miasta podczas największej w Polsce awarii energetycznej, która miała miejsce w kwietniu 2008 roku w Szczecinie. Jest autorem wielu kampanii  adresowanych do społeczności lokalnej, m.in. „Stwarzaj Szczecin zostaw 1%”, „Szczecin kibicuje mistrzom”, „Szczecin_ unplugged” (dedykowany awarii energetycznej z 2008 r., odważne, niestandardowe ogranie tematu rocznicy kryzysu) czy też  „Sięgaj gwiazd w Szczecinie - Place Oriona”.

Wprowadził nowe rozwiązanie w internetowej komunikacji miasta, wprowadzając w 2008 r. obok serwisu szczecin.pl nowy portal miejski www.szczecin.eu. W myśl zasady miasto – to nie urząd - portal szczecin.eu traktuje o mieście jako zjawisku i jest główną stroną promocyjną miasta.

Potwierdzeniem prowadzonych przez miasto działań są nagrody i wyróżnienia. W 2009 r. miasto odebrało m.in.: Nagrody na Festiwalu Promocji Miasta i Regionów: II miejsce w konkursie Złote Formaty za działalność promocyjną za projekt „Floating Garden 2050”, II miejsce w konkursie Złote Formaty w kategorii Event dla projektu Prezentacji - wizji „Floating Garden 2050”, Nagroda Machina Desing- Miasto Miejsce za projekt Floating Garden, nagrody jury oraz internatów w Webstar Festiwal za portal szczecin.eu

Prywatnie, żonaty, ma 14-letniego syna i 1,5 roczną Antosię. Pasjonuje się tym, co robi zawodowo zagadnieniami marki, kreowaniem i projektowaniem w reklamie, odpoczywa wędkując, pływając oraz słuchając muzyki.

Marketing / PR
Inwestycje samorządowe
Copyright © 2008–2017 marketingmiejsca.com.pl
Książka "Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów". Zamów na www.KsiegarniaROSTER.pl